Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

1. januar 2011

Lilla strikkelue og sokker med blomster

Dette er noe av det mest brukte av alt jeg har strikket til nå.
Nå skal det ikke stikkes under en stol at jeg er ganske glad i lilla og at vår lille tulle har en del lilla. Det fører jo også med seg at dette settet her står i stil med mye av de klærne hun har og dermed blir brukt en del av den grunn. Men fasongen og passformen er også helt ypperlig. Det er strikket i Sandnes garn sitt minialpakka garn og etter mønster fra Sandnes garn sitt hefte "Lanett baby 0914 0-4 år". Det er strikket i størrelse 0-3 mnd., men ble ikke ferdig før vår jente var 4 mnd. Det passet helt flott da og hun er nå 7 mnd. har vokst en hel del, men det er fortsatt den luen som passer best til henne. Dette tror jeg forklares med at den er strikket med rillestrikk som gjør at det er veldig elastiskt og tilpasser seg bra. I heftet er dette settet strikket i hvitt Lanett garn med hvite blomster. Jeg synes det fungerer bra å strikke i mini alpakka i stede for Lanett, og liker alpakka garnet enda bedre fordi det er enda mykere og finnes etter min mening i litt finere farger. Jeg synes det var et sett som gjorde seg bra med litt farger på og det var fint når jeg brukte to forskjellige farger for å fremheve bolmstene.
Når jeg strikket sokkene tenkte jeg at disse var det litt rar fasong på de virket korte og brede, men de har vært helt supre.  
Tips: Luen har jeg gjort en liten justering på, det var å sy fast snorene i luen ved hjørnene fremme slik at det ikke ble til at jeg strammet snoren rundt halsen på henne, men kunne stramme den rundt ansiktet likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar